Pracownicy ‘’White Collars’’
Work Studio zapewnia znalezienie najlepiej dopasowanych i kompetentnych Managerów na kluczowe stanowiska w organizacji.
Pojęcie „white collar” stosowane jest w socjologii od lat pięćdziesiątych XX wieku, jednakże zyskało ono na popularności około 60 lat później, głównie dzięki serialowi telewizyjnemu „Białe kołnierzyki”.
Samo sformułowanie „white collars” wywodzi się od stroju osób wykonujących prace biurowe. Osoby te zazwyczaj nosiły białe, eleganckie koszule z kołnierzykami. Obecnie jednak uważa się, że białe kołnierzyki to osoby wykonujące głównie pracę intelektualną, zajmujące stanowiska specjalistyczne lub kierownicze, ciesząc się tym samym prestiżem i społecznym uznaniem.
Kim są obecnie “białe kołnierzyki”?
„White collars”- to grupa osób zajmujących wysokie stanowiska w przedsiębiorstwach. Według socjologów, białe kołnierzyki charakteryzują się wysokim wynagrodzeniem, prestiżową pracą, dużym zakresem władzy i wysokim prestiżem. Pracownicy „white collars” to często liderzy, innowatorzy oraz eksperci w swoich dziedzinach.
W tych obszarach muszą się na bieżąco rozwijać, uczyć i dostosowywać do zmieniającej się rzeczywistości. „Białe kołnierzyki” stanowią integralną część społeczeństwa przyczyniając się do rozwoju gospodarczego, kulturowego i naukowego.
Rekrutacja białych kołnierzyków
Każda firma odnosi sukces dzięki zespołowi, lecz nawet najlepszy zespół potrzebuje skutecznego lidera. Taki lider potrafi wprowadzać innowacje, zapewnić wzrost i doprowadzić zespół do zamierzonego celu. W procesie tym korzysta ze swojego doświadczenia, charyzmy i umiejętności wykorzystania potencjału zespołu. Aby znaleźć i zatrzymać takich liderów, warto skorzystać z usług rekrutacyjnych Work Studio, firmy, która specjalizuje się w pozyskiwaniu najbardziej obiecujących talentów na rynku.
Work Studio zapewnia znalezienie najlepiej dopasowanych i kompetentnych Managerów na kluczowe stanowiska w organizacji. Stanowi to duże wyzwanie dla headhuntera, który musi znać specyfikę danej branży, dokładnie zrozumieć oczekiwania Klienta. Poniżej prezentujemy kilka dobrych praktyk, które pomagają nam w skutecznej rekrutacji dla naszych klientów:
Zdefiniowanie kryteriów i preferencji dotyczących Kandydata
W celu przeprowadzenia skutecznej rekrutacji, nie należy się ograniczać do poznania nazwy stanowiska, lokalizacji pracy bądź widełek wynagrodzenia. Na początku procesu należy dokładnie ustalić z „Hiring Managerem”, jakiego Kandydata poszukuje, jakie ma on mieć kompetencje i doświadczenie, oraz co firma może mu zaoferować. Tylko takie holistyczne podejście pozwoli zrozumieć oczekiwania i wymagania Klienta oraz dokonać trafnej selekcji Kandydatów.
Proces jest najważniejszy
Na samym początku procesu rekrutacyjnego należy zdefiniować jasne ramy czasowe jego trwania, kamienie milowe jakie chcemy wspólnie osiągnąć oraz harmonogram działań. Pamiętając o sztywnych terminach, nie zapominamy również o komunikacji ze wszystkimi uczestnikami procesu, zarówno Klientowi, jak i Kandydatom.
Tworzenie więzi pomiędzy organizacją, a kandydatem
Podczas procesu rekrutacji, warto dbać o pozytywne pierwsze wrażenie i budować trwałe relacje z Kandydatami, nawet jeśli dochodzimy do wniosku, że ich profil nie pasuje do danego stanowiska. W takich sytuacjach nigdy nie należy wykluczać, iż nawiązane kontakty okażą się niezwykle cenne w przyszłości. Niejednokrotnie dany kandydat może być idealnym rozwiązaniem dla innych kluczowych pozycji w kolejnych projektach. Dlatego też dbamy o nawiązane relacje i staramy się pozostawać w kontakcie ze wszystkimi naszymi kandydatami.